XV спеціалізована виставка «АгроТехСервіс-2016» м. Запоріжжя          

Запорізька торгово-промислова палата з 11 по 13 жовтня 2016 року у м. Запоріжжі організовує спільно з провідними асоціаціями ХV агропромислову спеціалізовану виставку «АгроКультура - 2016» та VІ АгроІнвест Форум.

Запорізька аграрна виставка проводиться вже 15 років та стала ефективною площадкою для зустрічі учасників ринку не тільки Запорізької області, але і представників всієї України. Важливість аграрного форуму у південно-східному регіоні України підтверджує і той факт, що в ньому беруть участь більш ніж 200 учасників, розвиваються нові експозиції, такі як «Посівний матеріал. Зернові технології», «Біопаливо», «Переробка сільгосппродукції», «Органічне землеробство», «Прибуткове садівництво та тепличне господарство».

В рамках АгроІнвест Форуму розглядаються проблеми підвищення ефективності діяльності підприємств АПК південного сходу України. Фахівці галузі обговорюють питання пошуку інноваційних рішень пов'язаних з мінімізацією витрат на збирання, транспортування, зберігання та переробку сільськогосподарської продукції, впровадження передових моделей ведення бізнесу, розробки заходів стимулюючих процеси кооперації дрібних і середніх фермерів

Український Пелетний Союз в особі Віце-президента, Данилової Ніколь Вікторівни, прийматие участь у заході у якості доповідача за темою : "Перспективи виробництва агропелет для досягнення енергонезалежності аграрних господарств."

 



Ринкові умови для впровадження проектів виробництва енергії із біомаси в Україні

 

 

cid:image001.png@01D19402.8CF50B90

Міжнародна фінансова корпорація (IFC, Група Світового банкурадо надає до Вашої уваги результати опитування учасників ринку «Ринкові умови для впровадження проектів виробництва енергії із біомаси в Україні».

Опитування проводилося серед  більш ніж двохсот  українських компаній: виробників пелет, агропромислових компаній (агрохолдингів) та теплокомуненерго. Звіт буде корисним політикам для розробки заходів з підтримки ринку біомаси, учасникам ринку для кращого розуміння потенціалу розвитку ринку та фінансовим організаціям для надання найбільш прийнятних фінансових інструментів.

Ми доповнили результати опитування деякими рекомендаціями технічних та фінансових експертів, які мають великий досвід у цій сфері в Європі та світі. Сподіваємося, що цей звіт буде корисним для Вас та сприятиме подальшому розвиткові ринку біомаси в Україні.

 

http://www.ifc.org/wps/wcm/connect/topics_ext_content/ifc_external_corporate_site/ifc+sustainability/learning+and+adapting/knowledge+products/publications/p_report_survey_findings_biomass_ukraine_2015



16 травня 2016 року відбувся круглий стіл на тему: «Стан виконання Національного плану дій з відновлюваної енергетики до 2020 року: парламентський контроль»

16 травня 2016 року відбувся круглий стіл на тему: «Стан виконання Національного плану дій з відновлюваної енергетики до 2020 року: парламентський контроль», організатором якого були – Комітет Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки й аналітичний центр DiXi Group за участі висококваліфікованих експертів та представників виконавчої влади, профільних асоціацій.

Під час заходу, у доповіді Держенергоефективності, було висвітлено ключові показники, можливості та перспективи розвитку в контексті виконання Національного плану дій з відновлюваної енергетики.

Виступи представників профільних асоціацій та експертів в галузі енергетики виявили проблеми на шляху досягнення цілей Національного плану дій з відновлюваної енергетики та відхилення фактичних даних від презентованих у звіті.

Зокрема, Віце-президентом Українського пелетного союзу - Ніколь Даниловою, було викладено сучасний стан галузі твердого біопалива України, основні проблеми розитку ринку твердого біопалива, серед яких:
1. Відсутність стандартів на тверде біопаливо. 
2. Відсутність логістичної інфраструктури.
3. Перебої з постачанням сировини на виробництва.
4. Скорочення експорту. 
5. Відсутність кваліфікованих кадрів та навчальних програм з підготовки спеціалістів в галузі твердого біопалива.

Також з метою подолання даних проблем, Український пелетний союз запропонував наступні рішення:
1. Імплементація стандарту ISO EN 17225. 
2. Сприяння у створенні національної програми логістики твердого біопалива і логістичної програми Українського пелетного союзу щодо оптимізації використання рухомого складу Укрзалізниці та організації системи мультимодальних перевезень.
3. Недопущення відміни мораторію на вивезення необробленої деревини.
4. Сприяння у створенні та впровадженні навчальних програм з підготовки кваліфікованих кадрів для галузі твердого біопалива

У висновку до проведеного заходу, з метою досягнення цілей Національного плану дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року, Першим заступником Голови Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки – паном Домбровським О.Г. – було визначено основні напрями співпраці з профільними асоціаціями, а саме: 
1. Надати об’єктивну оцінку розвитку галузей (фактичний стан і місце галузі в НПДВЕ)
2. Виявити основні проблеми розвитку галузі;
3. Запропонувати рішення наявних проблем;
4. Проаналізувати новий інструментарій по досягненню НПДВЕ для його швидкої імплементації в Україні.

Враження від заходу: оптимістичні настрої учасників щодо досягнення цілей Національного плану дій з відновлюваної енергетики на період до 2020 року, готовність представників влади та, зокрема, Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки до відкритого діалогу та розробки спільної стратегії щодо розвитку ринку відновлюваних джерел енергії.

 



 Умови для розвитку проектів виробництва енергії із біомаси в Україні

Market conditions for biomass-to-energy projects in Ukraine

 

Шановне панство!

Міжнародна фінансова корпорація (IFC, Група Світового банку) радо надає до Вашої уваги результати опитування учасників ринку «Умови для розвитку проектів виробництва енергії із біомаси в Україні».

Опитування проводилося серед  більш ніж двохсот  українських компаній: виробників пелет, агропромислових компаній (агрохолдингів) та теплокомуненерго. Звіт буде корисним політикам для розробки заходів з підтримки ринку біомаси, учасникам ринку для кращого розуміння потенціалу розвитку ринку та фінансовим організаціям для надання найбільш прийнятних фінансових інструментів.

Ми доповнили результати опитування деякими рекомендаціями технічних та фінансових експертів, які мають великий досвід у цій сфері в Європі та світі. Сподіваємося, що цей звіт буде корисним для Вас та сприятиме подальшому розвиткові ринку біомаси в Україні.

Український Пелетний Союз прийняв участь в підготовці цього фахового, та безумовно корисного звіту, як для учасників ринку так й для потенційних інвесторів.

https://issuu.com/ukrainianpelletunion/docs/ifc_survey_findings_biomass_to_ener



Український Пелетний Союз вітає кандідата економічних наук Ніколь Данилову  з першою в Україні дисертацією щодо проблематики експорту твердого біопалива до країн ЄС.

29.02.16 о 14:00 відбувся захист дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 26.001.02 в Інституті міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка (04119, м. Київ, вул. Мельникова, 36/1)

 

Данилової Ніколь Вікторівни,

 

асистента кафедри міжнародної економіки та маркетингу Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Назва дисертації: «Стратегії виходу українських компаній на ринок твердого біопалива ЄС» (08.00.02 - світове господарство і міжнародні економічні відносини).

 

В дисертаційній роботі було виявлено основні проблеми виходу українських виробників на зарубіжні ринки, пов’язані з загостренням глобальних проблем сучасності, серед яких основне місце займає дисбаланс у світовій енергетичній сфері.

В роботі було виявлено основні тенденції розвитку європейського ринку ВДЕ, серед яких: прискорення науково-енергетичного прогресу; зростання місткості європейського ринку ВДЕ; посилення державного регулювання сектору відновлюваних джерел; поява нових джерел фінансування та інститутів регулювання галузі; зростання цінності відновлюваної енергетики; посилення енергетичної незалежності країн світу та ін.

У процесі дослідження ринку твердого біопалива ЄС було виявлено основні  ризики, які впливають на діяльність українських компаній: невідповідність української продукції стандартам якості ЄС; ризик зміни курсів валют був визначений; ризик невиконання контрактів посередникам; ризик коливання ціни на нафту і газ; відсутність інформативно-аналітичної бази щодо тенденцій ринку ЄС в Україні.

Під час аналізу було також виявлено фактори, які є найбільш впливовими при переході промислових об’єктів (ТЕЦ, ТЕС, як основних потенційних споживачів для українських компаній) на використання твердого біопалива: податкові пільги, можливість продавати залишки енергії, незалежність в енергопостачанні, коливання ціни на вичерпні енергоресурси, соціальна відповідальність. До додаткових стимулів відносяться: зобов'язання згідно Енергетичної політики ЄС щодо зменшення викидів CO2 та маркетингове позиціонування «зелених» продуктів.

На основі стратегічного аналізу ринку твердого біопалива ЄС запропонована модель системи маркетингових комунікацій українських виробників твердого біопалива (у складі асоціації) на ринку ЄС, яка передбачає два напрями впливу маркетингових комунікацій з боку асоціації українських виробників на промислових споживачів ЄС ─ прямий та опосередкований вплив ─ і дає змогу продемонструвати конкурентні переваги української продукції та створити попит на тверде біопаливо українського походження у довгостроковій перспективі.

Для подолання ризиків ринку твердого біопалива ЄС було встановлено потребу в об’єднанні всіх українських виробників в єдину організацію (напр., Український Пелетний Союз) з метою завоювання значної частки ринку ЄС, задоволення зростаючого попиту та покриття дефіциту в країнах Європейського Союзу, спрощення системи комунікаційних впливів на найбільш перспективний та ємний сегмент ринку (ТЕЦ, ТЕС). Основною перевагою асоціації виробників твердого біопалива України є створений бренд Українського Пелетного Союзу, його членство в Європейській асоціації біомаси, наявність стійких довгострокових відносин з європейськими та українськими партнерами, що спрощує процес виходу українських компаній на ринок твердого біопалива ЄС, що в результаті дозволить отримати позитивний синергетичний ефект для економіки України.

 


                                                                                                                                    

     Новий виклик лісовій галузі, або як нам розвивати лісове господарювання.

                                                                                                             Олексій Пристая

   Сьогодні багато розмов ведеться навколо реформи лісової галузі. На жаль, в                            реальності це реформи задля реформ, а не з метою реального покращення справ у                    лісовому господарюванні. В нинішній концепції реформи лісового господарства за                      основу взято польський орієнтир у реформуванні лісової галузі. 
   Давайте розглянемо глибше – в чому саме полягає ефективність польського досвіду                  управління лісами. Тут необхідно виділити два ключових аспекти:
•   внутрішньо лісогосподарський (ведення власне лісового господарства),
•   навколо лісівничий, пов’язаний з переробкою деревини та іншими суміжними до лісового господарства галузями.
Внутрішньо лісогосподарський сегмент лісового господарювання України всесторонньо відпрацьований українськими лісівниками з врахуванням польського досвіду. В даний час вже впроваджені з польського досвіду реформи є ефективними, про що красномовно свідчать темпи зростання виробництва та заробітної плати навіть в умовах кризи. Інше питання, які кроки поки ще не впроваджені.
Напрямок реформ є, всі учасники процесу розуміють, що треба робити, але віз ще й досі на місці. Найголовніше: через відсутність політичної волі людей, які повинні приймати рішення. Реформи в лісогосподарському напрямку просто треба опановувати і виконувати. Потрібний всього-на-всього нормальний, як сьогодні модно казати «технократичний», керівник галузі, що є генетичним патріотом лісової галузі. Такий професіонал обов’язково має усвідомлювати проблеми лісового господарства, має володіти управлінськими навичками самостійного керівництва, вертикально-інтегрованими виробничими системами загальнодержавного рівня, має мати психологічну сміливість брати на себе відповідальність і готовий взятися та організувати цю роботу до рівня самопідтримуваної системи.
А ось навколо-лісівничі аспекти розвитку лісової політики потребують нових підходів і глибокого, як організаційного, так і фінансового та технологічного опрацювання.
Саме про ці аспекти буде йти мова нижче.
Ресурсне використання лісу
Маючи порівняльний з Україною лісоресурсний, людський та геоекономічний потенціал, Польща, тільки експортує меблів власного виробництва на 12 мільярдів євро. При цьому, щороку Польща імпортує близько 1 000 000 м3 круглого лісу.
Окрім експорту, внутрішній ринок Польщі споживає меблів польського виробництва ще на 2-3 мільярдів євро.
Якщо до цього додати обсяги виробництва деревної продукції для будівельних потреб, целюлозно-паперової промисловості, лісохімію та деревну енергетику, включаючи деревну електрогенерацію, то деревопереробний ВВП Польщі складе близько 20-22 мільярдів євро!
Повертаємось до України. Всього ми виробляємо меблів на 650-700 мільйонів євро. При цьому, до прийняття закону про обмеження експорту круглого лісу, тільки підприємства Держлісагентства експортували близько 4 100 000 м3 круглого лісу (тобто сировини) щороку. 
Така статистика свідчить про одне - Україна є фактично лісовою сировинною колонією!
Можна ще якось зрозуміти відставання України в електроніці, набагато складніше погодитися з відставанням в автомобілебудуванні, при наявності космічних і авіаційних технологій, але таке разюче відставання у технологічно доступному для України секторі, як деревообробка та виробництво меблів – це економічний та екологічний злочин.
Лісова ресурсна політика держави повинна бути спрямована не всередину лісової галузі (як зрубати та продати ліс і поділити гроші), а назовні галузі Це означає створити на постійній довготривалій основі зрозумілі, надійні і гарантовані у тривалому часі сировинні передумови для розвитку галузей глибокої переробки та комплексного використання деревини, а саме:
- виробництва деревних плит (фанера, ДСП, ДВП, ОСП);
- виробництва меблів;
- виробництва паперу і картону (в т.ч. паперової упаковки, включаючи упаковку напоїв, замість екологічно небезпечного пластику);
- глибокої хімічної переробки деревини, органічних екологічно безпечних розчинників для лако-фарбової промисловості та органічних конструктивних матеріалів для заміни пластмас;
- будівельних виробів з деревини, (покрівельні конструкції, вікна, двері, підлога, паркет);
- дерев’яних котеджів різних типів і конструкцій, тощо;
А всю неділову деревину та відходи дерево переробки використати в якості відновлюваного біопалива, замінюючи в такий спосіб (за теплотворною здатністю) близько 3 мільярдів м3 природного газу щороку.
Таким чином, валовий продукт деревообробної галузі в Україні (по аналогії з тією ж таки Польщею) повинен складати не менше 15-17 мільярдів євро або 450-500 мільярдів гривень в рік. При цьому, близько половини із зазначеної суми – 230-250 млрд. грн. – це надходження у зведений бюджет та Пенсійний фонд, а близько 30% – 150-170 млрд. грн. – заробітна плата українців.
Тільки така лісова політика, і така спрямованість та стратегія реформування лісової галузі, буде корисною і ефективною для України і українців (а не лише для лісівників та лісової галузі), та буде сприйнята і підтримана суспільством.
А у Польщі вищезазначені 12 мільярдів євро меблевого експорту здійснюють – вдумаймося – близько 23 000 польських меблевих підприємств. Зрозуміло будь-кому, що це в першу чергу завдяки відкритості і вільному доступу до сировини та кредитних ресурсів. Решта зроблена приватною підприємницькою ініціативою та вільною, а не нав’язаною конкуренцією.
23 тисячі підприємств! А в Україні комусь прийшла в голову ідея зробити з лісу крім реальної природної монополії, від якої нікуди не дітися, ще й економічну монополію у вигляді одного всеукраїнського лісгоспу-монстра – лісової компанії.
Мусимо усвідомити, що «лісовий бізнес» - це не кран на газовій чи нафтовій трубі, не рубильник на електролінії, який можна легко відкрити, перекрити чи вимкнути. Ліс – це важка щоденна праця величезної чисельності працівників та колективів, якими необхідно керувати в реальному часі, та реагувати на швидкі постійно змінні фактори впливу (щоденно оперативно приймаючи десятки управлінських рішень безпосередньо на місцях). 
Трохи важко уявити, як з одного київського офісу та одного банківського рахунку можна було б (тільки «було-б», бо реально цього злочину ми не допустимо за жодних умов), забезпечити щоденні закупки та прийняття повсякденних виробничо-господарських рішень всіх лісгоспів України, а це 423 юридичні особи (кожна з них щодня робить 15-20 банківських операцій).
Такій компанії необхідно забезпечити поставки і відпуск сировини для майбутніх 23000 деревообробних підприємств (орієнтуємося ж на Польщу), виписати всім рахунки на оплату за лісопродукцію та товарно-супровідні документи, заактувати та оплатити виконані роботи по лісозаготівлях і т.д.
Державний орган управління лісами на те і Державний, що повинен думати не тільки про себе, свої прибутки, а про всю, в тому числі приватну, деревопереробну та лісову економіку держави.
Навіть в першу чергу йдеться саме про приватну дерево переробку. Як малу (першочергово), так і велику.

                                                                                                                                                                 Шановне панство!

 

На сьогодні в Україні повністю відсутній контроль якості твердого біопалива. Причина – відсутність державних, або імплементованих стандартів. Ця ситуація призводить до неконтрольованого використання низькоякісного палива, яке не відповідає елементарним вимогам щодо фізичних та хімічних параметрів. Наслідками такого стану є значні перевитрати палива для отримання теплової та електричної енергії, збільшення викидів у навколишнє природне середовище, вихід з ладу котельного та теплогенеруючого обладнання.

У першу чергу, це стосується бюджетної сфери та ТКЕ, в яких збільшення витрат палива веде до перевитрат бюджетних коштів, підвищення тарифів, або зменшення передбаченого санітарними нормами рівня комфорту в приміщеннях.

Статтею 6 частини 2 Закону України "Про альтернативні види палива", передбачено, що "Біологічні  види палива, призначені для реалізації як товарна продукція, підлягають  обов'язковій сертифікації відповідно до законодавства." Таким чином, обов’язковість сертифікації біопалива напряму передбачена правовою нормою.

Єдиним виходом з існуючої ситуації є застосування українськими виробниками та постачальниками системи сертифікації, яка вже впроваджена в Україні та базується на сучасних європейських стандартах EN 14961 та ISO EN 17225 (наприклад, ENua або інших). Такі системи сертифікації передбачають контроль над якістю твердого біопалива на кожному етапі технологічного процесу та всього логістичного ланцюга – від виробника до споживача.

Крім того, за таких умов досягається і головна мета системи сертифікації на відповідність продукції сучасним стандартам – захист прав споживача.

 

Довідково: результати лабораторних досліджень не є сертифікатом відповідності та не можуть бути документом, що підтверджує якість будь-якої партії продукції, окрім партії, з якої бралися зразки та проводилися випробування. Сертифікатом відповідності стандартам є документ встановленого відповідною системою сертифікації зразка, що має індивідуальний номер, інформація про який розміщена в єдиному реєстрі сертифікатів.



Новим Президентом Європейської Пелетної Ради ( European Pellet Council) обран Eric Vial, Director of Propellet France. 

Вступним словом новий Президент EPC визначив велику роль розвитку виробництва та споживання деревних гранул в енергобалансі ЄС, екологічні та соціальні вигоди. Своєю метою він визначив покращення стандартів якості паливних гранул для споживачів в теплогенерації...
 



Пеллеты и брикеты – самый востребованный украинский продукт экспорта из твердой биомассы, однако…

 

Темпы развития биоэнергетики в Украине пока существенно отстают от европейских. 

Доля биомассы в конечном энергопотреблении страны не дотягивает даже до 2%, хотя ее потенциал сопоставим с показателями мировых лидеров в этой сфере. О перспективах и вызовах пеллетного рынка  рассказывает президент профильной ассоциации «Украинский пеллетный союз»  Николай Коломийченко                                                     

 

http://energefficiency.in.ua/stati/vozobnovlyaemaya-energiya/88-generatsiya-s-pristavkoj-bio-pelletnaya-istoriya.html



Пеллетный путь в энергонезависимость

Пеллетный путь в энергонезависимость

Николай КоломийченкоПрезидент Украинского Пеллетного Союза
ukrpelletsunion@gmail.com

Андрей Конеченковдиректор проектов возобновляемой энергетики НТЦ «Психея»
konechenkov@ukr.net

Использование пеллет в энергетическом секторе Украины поможет повысить уровень энергонезависимости страны.

Как преодолеть энергетический кризис в Украине? На этот вопрос сегодня ищут ответ все – правительство страны, профильные министерства, представители энергорынка. Ответ на этот вопрос хотят услышать и простые украинские граждане, особенно учитывая все чаще появляющиеся в СМИ сообщения о возможном энергетическом коллапсе уже этой зимой. На данный момент из-за нехватки средств на покупку природного газа и поставки угля из зоны боевых действий на востоке страны уже остановлены несколько ТЭЦ. На самом деле выход из сложившейся ситуации давно существует. Вот только не все хотят двигаться в правильном, энергонезависимом направлении, развивая тепловую генерацию за счет местных, более доступных и дешевых возобновляемых энергоресурсов.

http://oilreview.kiev.ua/2015/08/22/pelletnyj-put-v-energonezavisimost/

 

Биомасса: сжигать сразу или перерабатывать?

Биомасса: сжигать сразу или перерабатывать?

Именно биоэнергетика является одним из стратегических направлений развития сектора возобновляемых источников энергии, особенно, учитывая высокую зависимость страны от импортных энергоносителей (в первую очередь природного газа).

Такое мнение выразил президент Украинской аграрной конфедерации Леонид Козаченко, отвечая на вопросы «Терминала».

Президент Украинского пеллетного союза Николай Коломийченко считает, что солому можно и сжигать и перерабатывать, в зависимости от целесообразности и необходимости: «Думаю, что сжигать можно не более10 млн т соломы в год. Основную часть соломенной биомассы стоит направлять на переработку. Мультипликатор, то есть создание добавочной стоимости, от всего цикла от производства твердого биотоплива до генерации, составит порядка 45 евро/т. Сбор соломы, логистика, производство пеллет, тепло, когенерация – все это формирует добавочную стоимость в этой цепи, приводя к оптимальному распределению труда и экономических показателей в одном регионе. Налоги и сборы составляют порядка 15 евро/т.

Мы имеем технический ресурс биомассы (солома, лузга подсолнечника, стебли и пр.) порядка 25 млн т в год. Из этого количества оптимально на переработку направлять порядка 10 млн т соломы. Это позволит получить в виде тепловой энергии около 35 млн Гкал/год, а в газовом эквиваленте – порядка 4 млрд м куб./год. Напомню, что стоимость 1 Гкал из соломенной пеллеты в среднем составляет 450 гривень.

Директива ЕС от 28.04.2015 года предписывает постепенное закрытие программ по биотопливу первого поколения. Одно из обоснований – это неэффективное использование земель сельхозназначения. По моему мнению, биотопливо должно производиться только из отходов сельского хозяйства, деревопереработки, переработки вторичных ресурсов. Неправильно, при наличии огромного потенциала непеработанных отходов, ориентироваться на новый производственный цикл в выращивании сырья для производства биотоплива».


http://oilreview.kiev.ua/2015/12/15/biomassa-szhigat-srazu-ili-pererabatyvat/



Подробнее:http://oilreview.kiev.ua/2015/12/15/biomassa-szhigat-srazu-ili-pererabatyvat/


Подробнее:http://oilreview.kiev.ua/2015/12/15/biomassa-szhigat-srazu-ili-pererabatyvat/

За участі  Народного депутата України Остапа Єднака, Українським Пелетним Союзом подолана ще одна корупційна схема, яка існувала при оформленні митних документів з експорту твердого біопалива.



Нижче приведена відповідь Державної регуляторної служби України на звернення Українського Пелетного Союзу "Щодо необхідності отримання дозвільної документації від Мінприроди при здійсненнні експорту паливних гранул (пелет) та брикетів з деревини»"

                                                      



В Кам'янець-Подільському запрацювали ще три котельні на альтернативному паливі потужністю 0,8 МВт, 1,4 МВт та 2 МВт

 

Про це повідомив Голова Держенергоефективності Сергій Савчук після урочистої церемонії запуску котелень, яка відбулася 27 лютого п.р. в Хмельницькій області. За його словами, нові котельні працюватимуть на паливі з біомаси та забезпечать повну автономізацію приєднаних споживачів від поставок дорогого імпортного газу. З урахуванням того, що два місяці тому було відкрито дві котельні потужністю 3,4 МВт, загальна потужність котелень, що працюють на альтернативному паливі, складе 7,6 МВт.

«Те, що робить сьогодні місто – це ще один важливий крок, який наближає нашу країну до енергетичної незалежності, - наголосив Сергій Савчук та додав, що сьогодні сектор біоенергетики фактично заміщує близько 3 млрд. куб. м газу в рік. Експлуатується понад 3650 МВт теплової потужності на біомасі. Відповідно до Національного плану дій з відновлюваної енергетики до 2020 року передбачається заміщення до 7,2 млрд. куб. м газу в рік завдяки реалізації потенціалу лише біоенергетики».

Крім того, Голова Держенергоефективності Сергій Савчук повідомив, що обсяг інвестицій, необхідний для виконання Плану, складає близько 17 млрд. євро. Серед запланованих пріоритетних завдань – будівництво заводів з виробництва пелет та котлів, що працюють на біопаливі, співпраця щодо виробництва біоетанолу другого покоління та вирощування енергетичних культур.

Також, Голова Агентства повідомив, що запуск котелень – це результат спільної праці між Держенергоефективності, виконавчим комітетом Кам'янець-Подільської міської ради, комунальним підприємством «Міськтепловодоенергія» та ТОВ «Універсальна Девелоперська Група», в рамках підписаного 23 січня п.р. Меморандуму про співробітництво. Його метою є здійснення спільних заходів, направлених на реалізацію пілотної інвестиційної програми заміщення природного газу біологічними видами палива для виробництва теплової енергії. Поставлені цілі - до 2017 року перевести всі об’єкти теплопостачання м. Кам'янець-Подільський на твердопаливні котли.